Door de toenemende groei van ons bedrijf zijn wij op zoek naar gemotiveerde CALCULATOR - WERKVOORBEREIDER AANLEG KABELS & LEIDINGEN.
Daarom gaan wij opzoek naar een nieuwe collega's!
Als calculator maak je de prijsberekeningen van de benodigde materialen, materieel en uren voor onze projecten. Deze prijsberekeningen maak je aan de hand van onder meer bestekken, tekeningen en prijsgegevens. Naast de kostencalculaties maak je ook plannen van aanpak, werkmethodebeschrijvingen, een projectplanning en dergelijke die behoren bij de kostencalculaties en de opbouw van een aanbestedingsdossier.
Een greep uit het takenpakket van onze collega:
1. Uitrekenen van materialen en hoeveelheden
Je verzamelt de benodigde projectgegevens (bijvoorbeeld bestek, bestektekeningen, voorlopig ontwerp, definitief ontwerp, nota van inlichtingen, …) en bestudeert deze nauwkeurig. Op basis hiervan bepaal je de benodigde materialen en hoeveelheden en bepaal je de kostprijzen. Dit alles onderbouw je in een begroting, waarin van alle materialen wordt vermeld om welke maten, uitvoeringen en aantallen het gaat.
Deeltaken bij deze kerntaak zijn onder meer:
– Nauwkeurig bestuderen van bestekken, tekeningen, ontwerpen en de nota van inlichtingen
– Controleren van alle aangevraagde gegevens op juistheid
– Zo nodig inwinnen van extra informatie bij betrokken partijen
– Per onderdeel invoeren van de juiste hoeveelheden voor de uittrekstaat
– Uitrekenen van de kostprijs aan de hand van de benodigde materialen en hoeveelheden
2. Aanvragen en verwerken van offertes
Om tot een begroting te kunnen komen, bepaal je eerst voor welke onderdelen offertes moeten worden aangevraagd bij onderaannemers en/of leveranciers. Wanneer de offertes zijn uitgebracht, zal je deze in samenwerking met het hoofd van de Studiedienst met elkaar vergelijken.
Hierbij worden:
– De binnengekomen offertes zorgvuldig gerangschikt
– De offertes gecontroleerd op juistheid en volledigheid
– Voer je overleg met onderaannemers over de uitgebrachte offertes
– Vergelijk je de verschillende offertes
3. Opstellen van begrotingen
Op basis van de uitgetrokken materialen, hoeveelheden en prijzen (opgenomen in de meetstaten) stel je je begroting op. Vervolgens bereken je het aantal werkuren dat nodig is om het werk uit te voeren en hoe de ploegsamenstellingen dienen te zijn volgens jouw berekening. Dit alles samen vormt de basis van je kostenbegroting. De volgende finale stap is het bepalen van de aanbestedingssom, die wordt bepaald vanuit de algemene uitvoeringskosten van het project, genomen risico’s, winstmarge op de verschillende onderdelen van de prijs en eventuele toeslagen.
Deeltaken zijn bijvoorbeeld:
– Zorgvuldig samenstellen en controleren van de begroting
– Duidelijk en volledig onderbouwen van de genoemde prijzen
– Inschatten van de risico’s
4. Opstellen van het technisch dossier bij aanbesteding
Afhankelijk van wat er bijkomend gevraagd wordt in een aanbestedingsdossier maak je ook de begeleidende documenten op zoals er zijn:
– Plan(nen) van aanpak
– VGM-plan
– Kwaliteitsplan
– Werkmethodebeschrijvingen
– Een projectplanning
– Technische fiches
– …
Ook wij verwachten naast motivatie en inzet wel iets van onze nieuwe collega:
Werken bij ons is tweerichtingsverkeer. Dit betekent dat je veel terugkrijgt voor je inzet!
Naast een motiverend loo n krijg je veel ruimte voor initiatief en voortdurend de kans om jezelf te ontwikkelen tot vakspecialist, hierbij ondersteunen we jou volop met opleidingen.
Naast bovenstaande bieden wij ook:
Aalst
+32 53 89 35 32
aalst@yes-construct.be